Monday 17 December 2012

University of Nottingham, UK


Ahli Kumpulan
NIK ALIANI NIK ADEEB SANUSI (D034106)
SITI NAJIBAH GHAZALI (D034044)
WAN LYDIA SOFIA WAN MOHAMAD SOFIAN (D033799)




Sejarah Universsity of Nottingham..
Baca kat sini pon boleh J

University of Nottingham, UK
Jabatan Teologi dan Pengajian Agama

  • Pengajian Islam
Jabatan Pengajian Islam  telah ditubuhkan di Universiti Nottingham pada tahun 1984 dan telah menjadi asas kepada fokus penyelidikan kami. Penyelidikan semasa dalam jabatan memberi tumpuan kepada:
  • teologi zaman pertengahan Islam (terutama Ibn Taymiyyah dan Ibn Qayyim al-Jawziyya, sering dipetik oleh Salafi moden hari)
  • Hubungan Islam-Kristian dan Islam-Yahudi,
  • Lewat konteks antik-Quran.
Universiti Nottingham mahu pelajar untuk mencapai potensi penuh semasa berada di sini. Jabatan Nottingham Teologi dan Pengajian Agama merupakan salah satu jabatan yang terkemuka seumpamanya di UK dan menikmati reputasi antarabangsa bagi kecemerlangan dalam penyelidikan dan pengajaran.


CARA MEMOHON
Sistem permohonan lepasan ijazah dalam talian:
  • membolehkan anda untuk mengisi borang permohonan dalam talian standard mengemukakan permohonan anda kepada Universiti.
  •  segera memastikan bahawa permohonan anda tidak ditangguhkan atau hilang dalam pos.
  • mengeluarkan suatu pengakuterimaan automatik penerimaan permohonan anda
Di samping itu, apabila anda telah mengemukakan permohonan lepasan ijazah anda, anda boleh:melihat kemajuan dengan menggunakan sistem pengesanan dalam talian mengakses maklumat tambahan mengenai Nottingham dan Universiti.

YURAN:
Senarai penuh yuran oleh tahap kajian boleh didapati di yuran pelajar dan laman web kewangan. Sila semak tahun pengajian untuk memastikan anda mempunyai maklumat yang betul.pembayaran Sebaik sahaja anda telah menerima tawaran anda untuk belajar di Nottingham, anda akan dapat untuk mengakses bahagian pembayaran dalam talian portal pelajar atau pemohon. Anda boleh membayar yuran anda melalui transfer bank, Travelex atau kad kredit / debit.
Untuk maklumat lanjut mengenai membayar yuran anda, sila rujuk ke laman web kewangan.Ingat untuk meminta resit daripada Pejabat Kewangan selepas membuat pembayaran yuran - resit ini kemudiannya boleh digunakan untuk menyokong permohonan visa anda.

CONTACT  DETAILS:
Jabatan Teologi dan Pengajian Agama
Universiti Nottingham
University Park
Nottingham, NG7 2R

No comments:

Post a Comment